Nieuwsbericht | Datum: 31-01-2017


Witteveen+Bos adviseert Singapore over fietsinfrastructuur




‘Fietswijk’ in Singapore als voorbeeld in streven naar car-lite Singapore

Witteveen+Bos en ontwerp- en ingenieursbureau Surbana Jurong uit Singapore hebben recent opdracht gekregen van de Land Transport Authority (LTA) voor de planning en het ontwerp van het fietsnetwerk in de wijk Ang Mo Kio in Singapore. Doel van het project is om in Ang Mo Kio een fietsnetwerk te realiseren dat veilig en comfortabel fietsen voor de 175 duizend inwoners van deze Singaporese wijk mogelijk maakt en daarmee als voorbeeld te dienen voor Singapore als geheel.

De grote Aziatische steden zijn ontworpen voor gemotoriseerd verkeer. Door toegenomen welvaart en gebruik aan ruimte slibt het wegennet nu in rap tempo dicht. Singapore voert daarom al meerdere jaren een actief ontmoedigingsbeleid voor autobezit en stimuleert andere vormen van transport. De overheid communiceert een visie en campagne voor een car-lite Singapore. Deze visie stimuleert het gebruik van openbaar vervoer, fietsen en lopen. De Land Transport Authority (LTA) van Singapore heeft de dichtbevolkte stadswijk Ang Mo Kio als model town hiervoor aangewezen.

1 Hoogwaardig ontwerp
In het streven naar een hoogwaardig ontwerp, zet Witteveen+Bos in de haar Nederlandse kennis op het gebied van fietsinfrastructuur in, gecombineerd met haar lokale ervaring in Singapore. In de fase van het gedetailleerde ontwerp brengen lokale ingenieurs de ontwerpen een stap verder onder toezicht van Witteveen+Bos. Uniek aan onze aanpak is de ruimtelijke analyse waarin we bepalen hoe fietspaden en kruisingen gerealiseerd kunnen worden in de huidige dichtgebouwde omgeving. De beoogde groei van het fietsgebruik wordt ook meegenomen, door nu al uitbreidingsmogelijkheden inzichtelijk te maken.

‘We zijn bijzonder trots dat Witteveen+Bos is aangewezen als specialist op het gebied van fietsinfrastructuur en zo een bijdrage kan leveren aan het ontwikkelen van de wandel- en fietsinfrastructuur in Singapore’, aldus Martijn Akkerman, expert op gebied van fietsinfrastructuur, planning en ontwerp bij Witteveen+Bos.



Deel dit artikel:                   





Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017
Event
Gemeente Tilburg en Dynniq lanceren fietsers-app voor langer groen licht
Nieuwsbericht
Prettig onder- en bovengronds samenwerken
Bezoek Andes op Dag van de Openbare Ruimte 2017
stand 4.4.38
Weblogposting
ICT-toepassingen bij infrastructuur vereisen meer overheidsregie
Nieuwsbericht
NEN publiceert Aanvulling Veiligheidseisen verkeersregelinstallaties
Nieuwsbericht
Samenwerken aan een nieuw wegkantsysteem
Nieuwsbericht
Verkeer, Mobilititeit & Parkeren 2017: Smartphones en lichtmasten gevaar voor automobilisten
Weblogposting
Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: Hoe houden we Nederland mobiel?
Weblogposting
Intertraffic Amsterdam 2018 proudly introduces ITSUP!
Nieuwsbericht
Sweco en Dynniq maken verkeerslichten slimmer
Nieuwsbericht
Weggebruikers geven mening over verkeersthema's
Nieuwsbericht
Primeurproef: foutparkeerder gesignaleerd door scanauto
Nieuwsbericht
Verlaging maximumsnelheid op A79
Nieuwsbericht
SPIE bereidt zich voor op overname van Ziut
Nieuwsbericht
Grootschalige proef met innovatieve verkeersdiensten in regio Amsterdam
Nieuwsbericht
Nederland ontvangt miljoenen uit Brussel voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Partners Praktijkproef Amsterdam verleggen grenzen
Nieuwsbericht
RWS en regionale partners werken samen aan onderzoek verkeersgedrag N36
Nieuwsbericht
Meer verkeer, hoeveelheid file stabiliseert
Nieuwsbericht
Effecten van een progressief boetestelsel op verkeersveiligheid
Nieuwsbericht
Slimme vrachtwagens praten met verkeerslichten
Nieuwsbericht
Startsein voor proef met energie uit bermplanten
Nieuwsbericht
Nedap wint Intertraffic Parking Solutions Award 2017
Nieuwsbericht








[Banners]


[Top events]




[Andere events]