Nieuwsbericht | Datum: 31-01-2017


Witteveen+Bos adviseert Singapore over fietsinfrastructuur




‘Fietswijk’ in Singapore als voorbeeld in streven naar car-lite Singapore

Witteveen+Bos en ontwerp- en ingenieursbureau Surbana Jurong uit Singapore hebben recent opdracht gekregen van de Land Transport Authority (LTA) voor de planning en het ontwerp van het fietsnetwerk in de wijk Ang Mo Kio in Singapore. Doel van het project is om in Ang Mo Kio een fietsnetwerk te realiseren dat veilig en comfortabel fietsen voor de 175 duizend inwoners van deze Singaporese wijk mogelijk maakt en daarmee als voorbeeld te dienen voor Singapore als geheel.

De grote Aziatische steden zijn ontworpen voor gemotoriseerd verkeer. Door toegenomen welvaart en gebruik aan ruimte slibt het wegennet nu in rap tempo dicht. Singapore voert daarom al meerdere jaren een actief ontmoedigingsbeleid voor autobezit en stimuleert andere vormen van transport. De overheid communiceert een visie en campagne voor een car-lite Singapore. Deze visie stimuleert het gebruik van openbaar vervoer, fietsen en lopen. De Land Transport Authority (LTA) van Singapore heeft de dichtbevolkte stadswijk Ang Mo Kio als model town hiervoor aangewezen.

1 Hoogwaardig ontwerp
In het streven naar een hoogwaardig ontwerp, zet Witteveen+Bos in de haar Nederlandse kennis op het gebied van fietsinfrastructuur in, gecombineerd met haar lokale ervaring in Singapore. In de fase van het gedetailleerde ontwerp brengen lokale ingenieurs de ontwerpen een stap verder onder toezicht van Witteveen+Bos. Uniek aan onze aanpak is de ruimtelijke analyse waarin we bepalen hoe fietspaden en kruisingen gerealiseerd kunnen worden in de huidige dichtgebouwde omgeving. De beoogde groei van het fietsgebruik wordt ook meegenomen, door nu al uitbreidingsmogelijkheden inzichtelijk te maken.

‘We zijn bijzonder trots dat Witteveen+Bos is aangewezen als specialist op het gebied van fietsinfrastructuur en zo een bijdrage kan leveren aan het ontwikkelen van de wandel- en fietsinfrastructuur in Singapore’, aldus Martijn Akkerman, expert op gebied van fietsinfrastructuur, planning en ontwerp bij Witteveen+Bos.



Deel dit artikel:                   





Nedap wint Intertraffic Parking Solutions Award 2017
Nieuwsbericht
Verbeterde versie Rijkswaterstaat Design & Construct-contract
Nieuwsbericht
1 op de 8 automobilisten zegt wel eens te chatten
Nieuwsbericht
Voetgangersapp helpt ouderen veilig over te steken
Nieuwsbericht
Opnieuw toename aantal verkeersdoden
Nieuwsbericht
Manifest: Maak van verkeersveiligheid nationale prioriteit
Nieuwsbericht
Nieuw ETSC-rapport: Reducing deaths in single vehicle crashes
Nieuwsbericht
A13 blijft drukste rijksweg
Nieuwsbericht
Dynniq levert eerste iVRI van Nederland op in Deventer
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat test slimme camera’s bij spitsstroken
Nieuwsbericht
Dynniq sluit overeenkomst met Maastricht Bereikbaar
Nieuwsbericht
Proef spookfiles A58: doorontwikkeling C-ITS biedt grote kansen
Nieuwsbericht
TLEX: real-time data-uitwisseling tussen verkeerslichten en weggebruikers
Nieuwsbericht
Praktijkproef voertuigdata: veiliger rijden door slimmer data benutten
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht
Fietsstimuleringsprogramma B-Riders: 4.000 auto’s minder in spits
Nieuwsbericht
Aantal snelheidsovertreders daalt drastisch na campagne op N31 en N33
Nieuwsbericht
A12 bij Gouda gevaarlijkste stuk snelweg van Nederland
Nieuwsbericht
TomTom Traffic Index: Haarlem stad met meeste filevertraging
Nieuwsbericht
Los Angeles Tops INRIX Global Congestion Ranking
Nieuwsbericht
ANWB en provincies zien kansen voor veerverbindingen IJsselmeer
Nieuwsbericht
Europese lidstaten zetten in op grootschalig testen zelfrijdend vervoer
Nieuwsbericht
Verkeersdrukte rijkswegen neemt opnieuw toe
Nieuwsbericht








[Banners]