Definitie


Controleur veilige berijdbaarheid





Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Doel

De controle veilige berijdbaarheid in opdracht van ProRail heeft tot doel om Railinfrastructuur

projecten onafhankelijk te laten beoordelen op het aspect veilige berijdbaarheid.

Toepassingsgebied

Railinfrastructuur projecten met risico's voor de veilige berijdbaarheid die hebben vastgesteld

dat zij een controle veilige berijdbaarheid willen laten uitvoeren.

Na incidenten, calamiteiten het weer opnieuw in gebruik nemen van de railinfrastructuur.

Het na een TSB- Tijdelijke Snelheids Beperking (Tijdelijke Snelheids Beperking)weer volledig in gebruik nemen van de railinfrastructuur of het aanpassen van de TSB.

Uitgangspunten
  • De controle veilige berijdbaarheid wordt uitgevoerd door de controleur veiligeberijdbaarheid (CVB).
  • De CVB beschikt over de vaardigheden en voldoet aan de eisen zoals vastgelegd in defunctieomschrijving Controleur Veilige Berijdbaarheid, PRC00036E-4].
  • De CVB werkt volgens de procedure PRC00036-E.
  • Een controle veilige berijdbaarheid wordt altijd uitgevoerd tijdens de uitvoering, ter plaatseen in ieder geval vooraf aan de indienstelling van de nieuwe, gewijzigde railinfrastructuur.
  • De CVB moet onafhankelijk zijn ten opzichte van de partijen die deelnemen aan hetproject: ingenieursbureau(s), aannemer(s) en ProRail.
Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Inleiding

Deze informatie gaat in op het doel en de doelgroep van het reglement en geeft aan wie

verantwoordelijk is. Reikwijdte, inrichting en uitgangspunten van het reglement worden

benoemd.

Doel reglement

Doel van dit reglement is het stellen van voorwaarden voor de veilige berijdbaarheid voorzover

beïnvloed door projectmatige werkzaamheden in opdracht van ProRail of door derden. Het

reglement geeft hiervoor een bindend kader.

Doelgroep reglement

Iedereen die in opdracht van ProRail n.v. (ProRail) en in opdracht van derden werkzaamheden

verricht aan of in de omgeving van de railinfrastructuur is verplicht de richtlijnen uit dit

reglement op te volgen. Het document is niet van toepassing op degene die werkzaamheden

onder een procescontract uitvoeren.

Reikwijdte reglement

Dit reglement omvat de door ProRail beheerde hoofdsporen, lokaalsporen, tramwegen en

Raccordementen. Dit geldt voor sporen in exploitatie en in aanbouw.

Verantwoordelijk voor reglement

De directeur B&I en de directeur Nieuwbouw zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de inhoud,

het beheer en de naleving van dit reglement.

Uitgangspunten en voorwaarden

De volgende uitgangspunten en voorwaarden gelden voor dit reglement:
  • Spoorweg wet: ProRail is risicoaansprakelijk voor de veilige berijdbaarheid van derailinfrastructuur.
  • Opdrachtnemers van ProRail zijn erkend volgens de Erkenningsregeling van ProRail ofgecertificeerd volgens Branchegerichte Toelichting Railinfrastructuur, RIB0094.
Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Eerste versie geschreven door: Hans Marijnissen

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Nov 03, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





'Doe je licht aan'
Nieuwsbericht
Proef met dynamische maximumsnelheden op A2 Deil-Vught
Nieuwsbericht
Initiatief oplossing verkeersveiligheid N35
Nieuwsbericht
Meer deelauto's voor betere bereikbaarheid en schonere lucht
Nieuwsbericht
Extra inzet Rijkswaterstaat op Duitse feestdagen
Nieuwsbericht
Minister staat Stints uit voorzorg niet meer toe op de openbare weg
Nieuwsbericht
Op weg naar 100 procent circulair wegmeubilair
Nieuwsbericht
Inter Visual Systems heet vanaf vandaag INTER
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen: Rij MONO, fiets MONO
Nieuwsbericht
Provincie Limburg: Mono: ongestoord onderweg
Nieuwsbericht
Omzet transportsector blijft groeien
Nieuwsbericht
UNETO-VNI krijgt op 15 januari een nieuwe naam: Techniek Nederland
Nieuwsbericht
CO2-uitstoot in 2017 gelijk aan die in 1990
Nieuwsbericht
Vervoer gevaarlijke stoffen gelijk gebleven in 2017
Nieuwsbericht
Dieselauto's maken minder kilometers
Nieuwsbericht
'Slimme Reis!' biedt alternatieven autoverkeer A2 Weert - Eindhoven
Nieuwsbericht
Ruim 4 procent meer internationaal wegvervoer in 2017
Nieuwsbericht
Temperatuurgevoelige producten vragen om extra aandacht
Weblogposting
The Future Mobility Network en Vakbeurs Mobiliteit ondertekenen partnership
Weblogposting
ITS Forum 2018: Verkeersmanagement in een dynamische wereld
Weblogposting
Veiligheid voorop bij introductie nieuwe technieken in de auto
Nieuwsbericht
Snorfiets mag naar de rijbaan
Nieuwsbericht
Sweco & 4cast bereiden provincie Utrecht voor op toekomstig verkeersbeleid
Nieuwsbericht








[Banners]